Thursday, June 26, 2008

5 måneder mere i sol og varme

Så kom svaret. Det blev et ja. Studienævnet og universitetet og hele dynen kunne godt se det smarte i, at jeg bliver i Bangkok i endnu 5 måneder, så nu er det altså besluttet. Ikke mere at gøre. Ikke flere beslutninger at træffe. Ikke flere impuls-satsninger. Nu hedder det Thailand frem til jul.

Håret forblev udenfor postkassen, og nu er flybilletten ændret, så der står den 19. december i stedet for den 5. august. Men helt fri for mig bliver I dog ikke derhjemme. Med hjælp fra Backpackerplanet.dk fik jeg reserveret mig en plads på et fly hjem den 31. juli, og så har jeg lige en god uge i Danmark til at se alle kendte og savnede ansigter, inden jeg atter vender snuden mod Østen.

Det meste er allerede i orden, så nu skal jeg bare have de officielle papirer i hænde, så jeg kan søge SU styrelsen om et stipendiat til at dække mine studieudgifter. De kloge siger, det ikke er noget problem, så det satser jeg stærkt på. Tak til den danske stat for at have verdens bedste uddannelsessystem, som giver uanede muligheder i alle retninger!

Nu kommer der snart besøg hjemmefra, og på mandag går jeg ind i min sidste måned som praktikant. Jeg kan slet ikke forstå, hvor de sidste fem år er blevet af. Hele HF-forløbet og min tid på Journalisthøjskolen har føltes som om det bare er fløjet afsted, og jeg har redet på skiftende bølger af henholdsvis begejstring, et par nedture, flest opture og ekstase. De besværlige teenageår er blevet afløst af indtil videre fantastiske tyvere, og jeg håber for alle, at de må opleve at føle samme iver og glæde ved at stå op hver dag, som det har været tilfældet for undertegnede gennem de sidste par år. Dårlige dage kommer og går,- men bare der ind imellem findes små glimt af uforstyrret lykke - så er det det hele værd.

Lad mig på ingen måde blive småfilosofisk og tænderskærende fuld af overflødige tillægsord, men lad mig sende et stort smil til alle jer derhjemme, der hver især er en del af mine dyrebareste minder. Glæder mig til at se jer alle til august.

...bukker af for nu. Forhåbentligt flere spændende oplevelser at fortælle om i de kommende uger.

kærligst Line

No comments: