Monday, June 23, 2008

Chula-hva-for-noet?

Endnu en dag med sol fra en næsten skyfri himmel. Bangkok arter sig for tiden og gør hvad den kan for at overbevise mig om, at det er her også mit næste halve år skal spenderes. - Jeg er overbevist. Meget endda.

Når solens stråler rammer mit skrøbelige korpus, er det som om alle bekymringer forsvinder, og varmen når helt ind til det inderste og fremkalder den vidundeligste form for uforstyrret lykke. Hvad skal man med regn og kulde, når man kan få sol og strand? Min kærlighed for denne pulserende metropol vokser fra dag til dag, og endnu er der så meget at opleve, at jeg ikke kan tage mig sammen til at skrive det hele ned og lave en liste.

Som sendt fra himlen kom der bud fra det høje nord, at en af mine studiekammerater har fået dispensation til at bytte om på sit 7. og 8. semester på skolen, så han nu efter ferien kan rejse til Sydafrika og læse sit 8. semester på et universitet dernede. Hmm - der er en klokke, der ringer her. Muligheder åbner sig op og euforien spreder sig... GENIALT!

Så det er altså der, jeg står nu. Med håret håbefuldt udenfor postkassen og en ansøgning om dispensation hos studienævnet. Det er op til dem at beslutte, om jeg kan få lov at tage mit 8. semester her i Bangkok, og dermed blive i tropiske Thailand frem til jul. Jeg krydser fingre - alt det jeg har lært, og beder til at mit længe opsparede held kan indløses til et fem måneders ophold på Chulalongkorn University her i byen.

Indtil da vil jeg fordrive ventetiden med at fejre, at der nu kun er seks måneder til jul. Det sker på den lokale dansker-restaurant "Stable Lodge" som i dagens anledning serverer stegt and og fleskesteg med brunede kartofler, og selvfølgelig ris-a-la-mande til dessert. Hvor danskt kan det blive?! Altså hvis man lige ser bort fra de 35 grader og palmerne, der svejer ved restaurantens pool.

Så god grill-aften derhjemme... og glædelig halv-jul!

No comments: